قرآن وسائینس

سا ئینس گواه حقیقت قرآن مجید شده متن رامطالعه کنید.

 

مـتـن مُـکـمــل عـــربــی احــادیـث شـریـف

(صُـحــــاح سِــــــتــــــه)

 [[صحیح البُخاری ،صحیح مُـسـلم ، سنـن الترمزی، سنـن ابن ماجه، سنـن أبی داؤد،

   سنـن النـسائی ، سنـن الدارمی ، موطاء مالک، مسند احمد ،

  فتح الباری شرح  صحیح البُخاری، صحیح ابن خـزیمه ]]

 

د قــت : درفصل« ذِکـر اسماءالحسنی »مُبارک ، کشفیات وثبوت علمی دانشمندان علوم طبی فزیولوژیکی وروانی را درآشکار شدن معجزه های که خداوند«ج» دربنیاد« ذِکـر اسماءالحسنی »مُبارک ،  دیدن ، تلاوت کردن وشنیدن آیات قرآن مجید آفریده وسبب آرامش قلب وتسکین مغز می گرددوهم انواع گوناگون امراضی را که منبع آن «اسـترسـهای » داخلی وخارجی می باشند شــفـاء می دهد.واز جانب دیگر عُلما ودانشمندان اسلام نیز نظر به کیفیت فوق وهم ملحوظات بسیارزیاد دیگریعنی اینکه تلاوت آیات مبارکه معنی تکرار کلام خـُداوند«ج» به زبان بنده است، ازدیدن وتلاوت است که معانی اصلی آیه آشکار ومانع انحرافات درترجمه ومعانی آن می گردد، وده ها عوامل دیگر است که متحدأ توصیه می نمایند تا درزمان تلاوت وتفسیر آیات قـُرآن مجید واحادیث نبوی ( صلی الله علیه وآله وسلم) ، متن عـــربی و ترجمه یک جا باشد زیرا عظیم ترین برکت وثواب رادارد واز جانب دیگرازهرگونه تحریف وتغیر صدا ی کلمات جلو گیری می شود. ما این موضوع مقدس را درمتون داخل « سائیت » مدنظر وعملی کرده وباهرترجمه ،آیۀ کریمۀ آن نیز آمده ، اما در قسمت احادیث مبارک معذرتی مانع این آرزو شده بودوآن اینکه علامات واشارات« زیر وزَبَر، پیش ، وقف ومانند آن» دردسترس نیست.ولی به توفیق الـلـه «ج» ، متون عــربی نه تنها حدیث البُخاری شریف بلکه سعی دارم تا به منظور استفادۀ اعظمی عُـلما ودانشمندان گرام وهمه علاقه مندان دیگر، مـُتـون عـربی تمام « صُـحـاح سِــتـه» مبارک نیز درخدمت قراردارد.  متن عَـربی احادیث مبارک « صـُحـاح سِـته »، را از دو آدرس ذیل « لِنک های بسیار مُعتبر اسلامی» باز واستفاده کرد. درعین حال چگونگی باز کردن آنها نیز شرح شده.

                                                                                                                     

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

..مُــتـون عَــربـی « صُـحـاح سِــتـه » راازدو آدرس بسیار مُـعـتـبر ذیل باز کنید:..

 1) ـــ آدرس اول راباز کنید )ـــــ»

                   

    الحديث الشريف|«ـــــکلِک

 

 چگونگی استفاده از متن آدرس:

 این آدرس مجموعۀ کـُتـُب شـش گانۀ« صـُحـاح سِـته » [ صحیح البُخاری| صحیح مُسلم | سُـنـن ابی داؤد | سُـنـن الترمـزی | سُـنـن  النسائی | سُـنـن  ابن ماجه |ومربوطات آنها ـــــ»| موطأ مالک | مَـسند احـمد | سُـنـن الدارمی | فتح الباری شرح صحیح البخاری | وصحیح  خَـزیمه هستند].را دارد و با « کلیک » کردن آن، صفحۀ باز می شود که دران نام های ( صحیح البُخاری| صحیح مُسلم | سُـنـن ابی داؤد | سُـنـن الترمـزی | سُـنـن  النسائی | سُـنـن  ابن ماجه |ومربوطات آنها ـــــ»| موطأ مالک | مَـسند احـمد | سُـنـن الدارمی | فتح الباری شرح صحیح البخاری | وصحیح  خَـزیمه هستند. تحریر وبا کلک کردن بالای نام آنها این آدرسها باز می گردد.

 [[ کلک بالای نام های ششگانۀ فوق«  صـُحـاح سِـته » ـــ» فهرست مکمل کـُـتـُب مربوط به هریک باز می شود ــــ» وکلک بالای هر کـُـتـُب ـــــ»   باب های هرکتاب، وازین هم ــــــ» متن مکمل عربی هرباب باز می شود.]]

  درهر متن این جملۀ کوتاه به رنگ آبی استjavascript:removeTashkel()  ( حـذف التشکیل ) که اگر«کلک» شود، علامات واشارات« زیر وزَبَر، پیش ، وقف ومانند آن» یا پیدا می شود، واگراشارات فوق درمتن وجودداشت طور اتومات حذف می شوند.

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

  2) ـــ آدرس دوم راباز کنید )ـــــ»

موسوعة الحديث الشريف|«ـــــکلِک

چگونگی استفاده از متن آدرس:

  طریق باز کردن صفحه، مانند آدرس اول است ومتن آدرس بسیارمُشرح می باشد یعنی اولا به تعداد10 کُتـُب وثانیأ شرح هرکتاب ، آیات مُبارک هر کـُتـُب طور جداگانه آمده که برای تدقیق وتالیف علما ودانشمندان گرام ما بی نهایت مفید خواهد بود[به دُعـای خیر شما نیاز مندهستم]

 

 

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 

تـــــــعــــریــــــفـــــات

 

قـُدسـیت ،اهـمـیت وتعریـف  « احـا دیـث نبوی (صلی الله علیه وآله وسلم ) » از فصل « احادیث مُبارک» باز واستفاده شود :

  3) ـــ آدرس سوم ( تعریفات «حــَدیـث » وشرح فضیلت سوره های قـُـرآن مجید است» آن راباز کنید )ـــــ»

 

احادیث نبوی «ـــــــــکلک

 

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 

بـیوگـرافی مُخــتصـر مُـؤلـفـین  گــرام « صحاح سِـته » یاششگانه

 

  

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

1)- صحيح الـبُـخاري-:

  4) ـــ آدرس مُکمل کـُتـُب صحیح البُخاری راباز کنید )ـــــ»

 صحيح البخاري|«ـــــکلِک

 

« صـحیح البُخاری» یکی از کتاب‌های حدیث و یکی از منابع معتبر حدیث نبوی (صلی الله علیه وآله وسلم) در نزد http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%87%D9%84_%D8%B3%D9%86%D8%AA اهـل سُنت است. مولف صحيح البخارى ابوعبدالله، محمدبن اسماعيل بن ابراهيم‏بن مغيره بن احنف جعفى بخارى، مشهور به «بخارى‏» و «امام بخارى‏»، در سال‏194 ق در بخارا به دنيا آمد و در سال‏256 هـ ق در رؤستاى «خرتنگ‏» ازتوابع سمرقند درگذشت.  پدرش اسماعیل که از مُحدثین مشهور عصر خود می باشد، هنگام وفات خود گـُفت: « به خاطرندارم که که درتمام مال من، یک درهمی ازحرام مخلوط شده باشد».   حضرت امام بخاری «رحمت الله»،ازخوردسالی، به شنیدن وتَـعـلُم حدیث روی آورده ودرسال 205هـ ق به سن 11ساله گی شروع به فراگیری حـدیث ازعُلمای شهر خود نمود>بعدازان درسال 210هـ بامادر وبرادرش به حـج رفته وجهت تحصیل علم حـدیث، مُدت زمانی در مَـکـۀ مُـکرمه باقی ماند، بعدازان برای همین غرض، به اکثر شهرهای مشهورآنوقت از قبیل خُراسان، شام ومصر وشهرهای عراق مُسافرت نموده وچندین بار به بَـغـداد رفت وآمد نمود، اين سفر شانزده تا هفده سال طول كشيد.وبالاخره به «بُـخـارا» برگشته ودر همان جا به سن 62سالگی ، سال 256هـ ق در قریۀ به نام «خـرتنگ » ازتوابع «سـمر قند» فوت گردیده . بخاری در مدت 16 سال این‏ کتاب را تألیف کرده است .

اسم كامل و اصلي كتاب، «الجامع الصحيح المسند من حديث رسول الله و سننه و ايامه» است كه در

اصطلاح آن را منسوب به مولفش، به اختصار «صحيح بخاري» یا «جامع صحيح» نيز مي گويند.
«صحيح بخاري»، به اتفاق تمام علماي اسلامی صحيح ترين كتاب پس از قرآن مجید است. اين كتاب از نظر صحت و اعتبار و مقبوليت به پايه اي است كه بالاتر از آن متصور نيست. التزام صحت اسناد احاديث، بهره برداري فقهي از احاديث و ارتباط حيرت آور ابواب با يكديگر از شاهكارهاي قابل تحسين امام «بخاري» و خصوصيات منحصر به فرد «جامع صحيح» مي باشد.
امام «بخاري»، چنان كه خودش مي گويد:
هیچ حدیثی را وارد کتابم نکردم مگر آنکه قبلا غـُسل کردم و دورکعت نماز به جا آوردم. اين كتاب را از بين 600000 حديث تدارك ديده است. مجموع احاديث انتخابي كه در اين كتاب گرد آورده است، با ملاحظۀ تكرار برخي احاديث، شمارشان به 7257 مي رسد. حال اگر از به حساب آوردن مكررات صرف نظر نماييم، تعدادشان نزديك به 4000 را تشكيل مي دهد. علاوه بر احاديث رسول الله (صلی الله عليه وآله سلم)، آثار زيادي از صحابه -رضي الله عنهم- و كبار تابعين نيز در «صحيح بخاري» وجود دارد.

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

2)- صحيح مسلم-

صحيح مسلم |«ـــــکلِک


 مُـؤلف آن امام « ابول حسین مسلم بن حجاج القشیری نيشاپـوري»
( 261ــــ 204هـ ق) و از ميان كتب حديث، صحيح ترين كتاب پس از «صحيح بخاري» است. «صحيح مسلم» از نظر ترتيب و تناسب احاديث و مباحث در سطح عالی قرار دارد و بسياري از صاحب نظران اين خصوصيت آن را از «صحيح بخاري» برتر دانسته اند، اگر چه در کل، خصوصاً در اسناد و قبوليت در درجه ي دوم قرار دارد.
تعداد روايات «صحيح مسلم» با حذف احاديث تكراري،
۴۰۰۰ مي باشد.
- احاديثي كه در «صحيح بخاري» و «صحيح مسلم» گرد آمده اند، همه از احاديث صحيح انتخاب شده اند، لذا در يك اطلاق كلي به اين دو كتاب،
[صَحـيـحَـيـن] مي گويند. در صحت، مقبوليت، محبوبيت و مرجعيت هيچ كتابي به پايۀ  (صحيحين)  نيست. ودر تصنيف ((صحيحين))، رتبه ي اول در مصنفات حديثي، براي هميشه مختص اين دو كتاب پر ارج گرديد. چهار كتاب ديگر – كه به ترتيب جاري معرفي مي شوند – نيز در بعضي از ويژگيها و خصوصيات، همتا ندارند كه نظر به همين امتيازات ، آنها را در جملۀ  [صَحـيـحَـيـن] جاي داده اند. و چون مولفين اين كتابها در تدوين احاديث از شيوۀ تبويب (باب باب کردن کتاب ، تقسیم کردن کتاب به فصول ) به احكام فقهي كار گرفته اند، به آنها  [سُـــنـَـن] مي گويند.                                                                                                                                                 

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 3)- سُـــنن الـتـِـرمـــذي-.

سنن الترمذي |«ـــــکلِک


 نوشته ي امام «ابو عیسی محمد بن عيسي بن سورة بن موسی بن الضحاک السلمی الترمذي»
(۲۷۹-۲۰۹ هـ ق) است و در آن كليۀ بابهاي حديث روايت شده اند. بنابراين مانند  (صحيح بخاري)  مي توان به آن «جامع» نيز گفت.
«سنن ترمذي» يا «جامع ترمذي»، كتابيست كه نزد محدثين از اهميت و جايگاه ويژه اي برخوردار است. اين كتاب داراي خصوصياتي است كه آن را از ساير كتابهاي «صحاح سته» ممتاز ساخته است. از آن جمله يكي اينكه امام ترمذي اسامي تمام رواياتي را كه از آنها حديث را اخذ كرده است، آورده تا مشهور يا متواتر يا آحاد بودن حديث روشن گردد. ديگر اينكه پس از نقل حديث اختلاف نظرها و مذاهب علماي را درباره ي مسئله اي كه از آن حديث استنتاج شده، نوشته است. بيان احوال و مراتب حديث در ضعف و قوت، صحيح و حسن بودن، غريب يا منكر بودن از ويژگيهاي امتياز دهنده ي ديگر اين كتاب پر ارج هستند.

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 4)- سُــنـن ابي داود

-سنن أبي داود|«ـــــکلِک
 اين كتاب یکی از معتبر ترین حـدیث در بین مُـسُلمانان است حاصل كوششهاي فراوان و نتيجه ي سالها قلم فرسايي دقيق و محتاطانه ي امام «سليمان بن اشعث سجستاني»
(۲۷۵-۲۰۲ هـ)، مشهور به «ابوداؤد»مي باشد. نام کامل وی: ابو داوود سلیمان بن الأشعـث بن اسحاق بن بشیر بن شّـداد بن عمران الأزدی السجستانی. یا همان  سـیـسـتان کنونی است که زرنـج یکی از مهم‌ترین شهرهای آن در افغانستان است. وی در سال ۲۷۵ هجری قمری دربصـره  درگذشت. از ديدگاه فقه، «سنن ابوداود» كتابي بس معتبر ومرجع فقها ومحققين است.اگر«صحيح بخاري» در صحت، دومين كتاب پس از كتاب الله«ج» است، اين كتاب در دقيق بودن، دقیقترین کتاب بعد از كتاب الله«ج» محسوبست.مولف حدود 16000 حديث را از بين 500000 احاديث انتخاب كرده  و در كتاب خويش جاي داده است. ناگفته نماند كه از ميان كتابهاي حديث، «سنن ابوداود» اولين كتابيـست كه علما بر آن شرح نوشته اند.

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 5) - سُــنـن نِــســائــي-

سنن النسائي |«ـــــکلِک


 از مـُعتبر ترین کـُتـُب حـدیث بین مُـسُلمانان محسوب می شود که توسط حافظ « ابی عبدالرحمن احمد بن شعيب بن علي بن بحرالخُراسانی النسائی» که درشهر نساء درنزدیکی شهر مرو درخراسان – است متولد ( 
313 ـــ 235  هـ) گردیده و چون از يكي از شهرهاي خراسان قديم به نام [نِـــسا] بودند، او را «نسايي» مي گويند.
 (سنن نسايي)  به اعتبار صحيح بودن اسناد، بلافاصله پس از  (صحيحين) قرار دارد. نظر امام  (نسايي)  در شناخت و ارزيابي اسناد، بسي ژرف تر از نظر «ابوداود» و ترمذي است. اصل كتاب موصوف، داراي حجمي به مراتب بزرگتر و احاديث بيشتري بوده كه بنام « سُـنَـن كـُبري)) ناميده مي شد. كتابي كه هم اكنون به عنوان يك ماده ي درسي در حوزه ها بنام «سُــنـَـن نسايي» تدريس مي شود، در واقع مختصري از اصل كتاب است كه مولف آن خود بنا به تقاضاي يكي از امراي آن زمان، آن را تلخيص كرده است. نام حقيقي اين كتاب مختصر، [المُجــتـَبي من سـُنـَن الـنِـســايي)) يا [سُــنـَن مُـجـتـَبي] مي باشد.

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 6) - سُــنـن ابـن مــاجــه-

سنن ابن ماجه |«ـــــکلِک


 ششمین کتاب از کـُـتـُب « صُحـاح سِـتـه » است تاليف حافظ [ابو عـبد الله محمد بن يزيد قزوینی بن ماجه]
(۲۷۳-۲۰۹ هـ) است و از نظر ترتيب، آخرين كتاب از كتب ششگانه محسوب مي گردد. [سـُنـَن ابن مــاجـه] نيز به نوبه ي خود در وسعت و جامعيت رتبه اي بلند دارد و مورد قبول عموم فقهاء و محدثين قرار گرفته است.
با ترتيب و تدوين شش كتاب مذكور، فن حديث به نصف النهار خود رسيد. در مرحله ي چهارم و پنجم، محدثين فقط به كارهايي دست زدند كه جوانب اين كار را بيش از پيش عالی تر و كاملتر مي ساخت. پس از آن براي خدمت به
[سـُنـَت]، بجز تحقيق در اسماي رجال و تخريج و تشريح احاديث، كاري ديگر باقي نماند.

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯ کـُتـُب دیگـر احادیث ¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯
 

موطأ مالك |«ـــــکلِک

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 

سنن الدارمي|«ـــــکلِک

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 

مسند أحمد |«ـــــکلِک

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 

فتح الباري شرح صحيح البخاري ـــــکلِک

¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯¯²{{{{²¯

 

مـتـن کـُتب صحیح البخاری شریف

    رابه زبانهای «دری»

 و«عــربـی »بـاز کنید

 http://www.al-eman.com/hadeeth/viewchp.asp?BID=12&CID=1

  ( 1 ) کتاب ابتدای نزول وحی برپیغمبر( صلی الله علیه وآله وسلم )

كتاب بدء الوحي                                      «ــدری ــکِـلِکـ عــربی ـــ» 

( 2 ) کتاب ایمان.       «ـــدـکِلِکـعـــ»  كِتَاب الْإِيمَانِ

( 3 ) کتاب علم .         «ــــکِلِکــــ»   كِتاب الْعِلْمِ

( 4 ) کتاب وضـو.       «ــــکِلِکــــ»   كتاب الوضوء

( 5  ) کتاب غـسـل.   «ــــکِلِکــــ»    كِتَاب الْغُسْلِ

(  6 ) کتاب حـیض.  «ــــکِلِکــــ»       كِتَاب الْحَيْضِ

( 7  ) کتاب تـیمم .    «ــــکِلِکــــ»         كِتَاب التَّيَمُّمِ

( 8  ) کتاب نـمـاز.   «ــــکِلِکــــ»           كِتَاب الصَّلَاةِ

ــــ  کتاب ( سـتره ) برای نـماز گـذار.                                    

( 9  ) کتاب اوقـا ت نـماز.  «ــــکِلِکــــ»   كِتاب مَوَاقِيتِ الصَّلَاةِ

(  10 ) کتاب آ ذا ن .     «ــــکِلِکــــ»      كِتَاب الْأَذَانِ

  ـــ   کتاب ابـوا ب صـفت نـماز.

(  11 ) کتاب نـماز جـمـعه.   «ــــکِلِکــــ»    كِتَاب الْجُمُعَةِ

( 12  ) کتاب احکام نـماز خـوف. «ــــکِلِکــــ» كتاب صلاة الخوف

( 13  ) کتاب نـماز عـیـد ین. «ــــکِلِکــــ»        كتاب العيدين

(  14 ) کتاب نـماز وتـر.         «ــــکِلِکــــ»           كتاب الوتر

( 15  ) کتاب نـماز اسـتسقـاء.  «ــــکِلِکــــ»  كتاب الاستسقاء  

( 16  ) کتاب احـکا م خـورشـید گرفـتگی. «ــــکِلِکــــ»       كتاب الكسوف

(  17 ) کتاب سـجـده ها ی قـرآن مجید . «ــــکِلِکــــ»      كتاب سجود القرآن        

( 18  ) کتاب کوتاه خـواندن نـماز.  «ــــکِلِکــــ»       كتاب تقصير الصلاة

(  19 ) کتاب نـماز تـهـجـد .          «ــــکِلِکــــ»                 كِتاب التَّهَجُّدِ

كتاب فضل الصلاة  (  20 ) کتاب نـماز خـواندن در مسجـد مکةالمکرمه ومدینةالمنوره. «ــــکِلِکــــ» 

( 21  )  کتاب انـجـام دادن کاری درداخل نـماز.  «ــــکِلِکــــ»  كتاب العمل في الصلاة

( 22  )  سـجـدۀ سـهـوه .            «ــــکِلِکــــ»      كتاب السهو

( 23  ) کتاب احـکام جـنـازه .   «ــــکِلِکــــ»  كِتاب الْجَنَائِزِ

( 24  ) کتاب ذکـات .                  «ــــکِلِکــــ»            كتاب الزَّكَاةِ

( 25  ) کتاب صـد قـۀ فـطر.

(  26 ) کتاب حـج .            «ــــکِلِکــ عربی ـــ»       كتاب الْحَجِّ

( 27  ) کتاب عـُمـره.    «ــــکِلِکــــ»  كتاب العمرة

( 28  ) کتاب احـصـاروجـزای شکارکـردن.   «ــــکِلِکــــ»  كتاب المحصر       

(  29 ) کتاب جـزای شکارکـردن وامـثال آن.  «ــــکِلِکــــ»   أَبْوَابُ الْمُحْصَرِ وَجَزَاءِ الصَّيْدِ

( 30  ) کتاب فـضایل مدینةالمنوره.  «ــــکِلِکــــ»    اب فضائل المدينة

( 31  ) کتاب احـکام روزه .     «ــــکِلِکــــ»      كِتَاب الصَّوْمِ  

( 32  ) کتاب نماز تراویح.            «ــــکِلِکــــ»    كِتَاب صَلَاةِ التَّرَاوِيحِ

(33   ) کتاب اعـتـکاف.            «ــــکِلِکــــ»         كتاب الِاعْتِكَافِ     

( 34  ) کتاب بـُیُوع .              «ــــکِلِکــــ»           كِتَاب الْبُيُوعِ       

(  35 ) کتاب سـلـم .        «ــــکِلِکــــ»    كتاب السَّلَمِ                                                         

( 36  ) کتاب شـفـعـه .        «ــــکِلِکــــ»

كِتَاب الشُّفْعَةِ  

( 37  ) کتاب اجاره.   «ــــکِلِکــــ»   كِتَاب الْإِجَارَةِ

( 38  ) کتاب حـوالـه.    «ــــکِلِکــــ»  كِتَاب الْحَوَالَاتِ                     

( 39  ) کتاب وکـالـت .    «ــــکِلِکــــ»     كتاب الْوَكَالَة

( 40  ) کتاب کـشـت وزراعـت.  «ــــکِلِکــــ»     كتاب المُزارَعَة          

( 41  ) کتاب زراعـت وآبـیاری.   «ــــکِلِکــــ»   كتاب المساقاة

( 42) کتاب قـرض وافـلاس.           «ــــکِلِکــــ» 

كِتَاب فِي الِاسْتِقْرَاضِ وَأَدَاءِ الدُّيُونِ وَالْحَجْرِ وَالتَّفْلِيسِ                                        

( 43  ) کتاب خـصـومـات .   «ــــکِلِکــــ»       كتاب الخُصُومَات

( 44  ) کتاب یـافـتـنی ها.      «ــــکِلِکــــ»          كتاب اللقطة

(  45 ) کتاب دادخـواهی از ظـلم .   «ــــکِلِکــــ»    كتاب المظالم

(  46 ) کتاب شـراکـت.    «ــــکِلِکــــ»    كتاب الشركة

(  47 ) کتاب گـروی درغـیـرسـفر.    «ــــکِلِکــــ»  كتاب الرهن

(  48 ) کتاب آزاد کـردن غـلا مـان وفـضـیلت آن.  «ــــکِلِکــــ»   كتاب العتق

( 49  ) کتاب بـخـشـش وفـضـیلت آن. «ــــکِلِکــــ» كتاب الهبة

²پایان جلداول ²

( 50) کتاب شـهـادات «ــــکِلِکــــ».كِتَاب الشَّهَادَاتِ  

 ( 51) کتاب شـروط.  «ــــکِلِکــــ»  كتاب الشروط

( 52) کتاب وصـایـا «ــــکِلِکــــ»  كتاب الوصايا

( 53 ) کتاب جـهـاد.   «ــــکِلِکــــ»  كتاب الجهاد والسير

( 54) کتاب ابـتـدای خـلـقـت «ــــکِلِکــــ» كتاب بدء الخلقكتاب أحاديث الأنبياء «ــــکِلِکــــ»   

 ( 55) احـادیـث مـربـوط به انـبـیاء عـلیهم السلام.

( 56 ) کتاب فـضا ئل صـحـابه رضی الله عـنهم. «ــــکِلِکــــ»  كتاب فضائل الصحابة

كتاب المغازي        

( 57) کتاب غـزوات پـیغـُمبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) «ــــکِلِکــــ»  .

( 58) کتاب تـفـسـیر. «ــــکِلِکــــ»  كتاب التفسير

( 59) کتاب فـضـائل قـرآن مجید. «ــــکِلِکــــ» كتاب فضائل القرآن

( 60) کتاب نکـاح. «ــــکِلِکــــ» كتاب النكاح

(61 ) کتاب طـلاق «ــــکِلِکــــ» كتاب الطلاق

(62) کتاب نـفـقـا ت. «ــــکِلِکــــ»  كتاب النفقات

( 63 ) کتاب آداب طـعـام خـورد ن. «ــــکِلِکــــ» كتاب الأطعمة

( 64 ) کتاب عـقـیـقه. «ــــکِلِکــــ» كتاب العقيقة

( 65) کتاب ذبـح وشـکـار. «ــــکِلِکــــ»  كتاب الذبائح

( 66) کتاب قـُربانی.   «ــــکِلِکــــ»  كتاب الأضاحي

( 67) کتاب نـوشـید نی ها. «ــــکِلِکــــ» كتاب الأشربة

( 68) کتاب مـریض ها. «ــــکِلِکــــ» كتاب المرضى

( 69) کتاب طب.  «ــــکِلِکــــ»  كتاب الطب

( 70) کتاب لـباس پـوشـیدن. «ــــکِلِکــــ» كتاب اللباس

( 71) کتاب اد ب.  «ــــکِلِکــــ»  كتاب الأدب

( 72) کتاب اجـازه خـواسـتن«ــــکِلِکــــ»  كتاب الاستئذان

( 73) کتاب دُعـا ها.  «ــــکِلِکــــ» كتاب الدعوات

( 74) کتاب آرامـش خـاطـر. «ــــکِلِکــــ»  كتاب الرقاق

( 75 ) کتاب قـضـا وقـدر «ــــکِلِکــــ» كتاب القدر

( 76 ) کتاب قـسم ها ونـذرها. «ــــکِلِکــــ» كتاب الأيمان والنذور

( 77 ) کتاب کـفـارۀ قـسم. «ــــکِلِکــــ» كتاب كفارات الأيمان

( 78 ) کتاب فـرایض« مـیراث». «ــــکِلِکــــ» كتاب الفرائض

( 79 ) کتاب حـُدود.    كتاب الحدود

( 80 ) کتاب کـُفارومـُرتدین مـحارب. «ــــکِلِکــــ»  كتاب المحاربين

( 81) کتاب دیـات.  «ــــکِلِکــــ»  كتاب الديات كتاب استتابة المرتدين

( 82) کتاب تـوبه دادن مـُرتدین ومـُعاندین وقتال باآنها«ــــکِلِکــــ».

( 83) کتاب تـعبـیر خـواب.   «ــــکِلِکــــ»   كتاب التعبـير  

( 84 ) کتاب فـتـنه ها.   «ــــکِلِکــــ»  كتاب الفـتن   

(85) کتاب ا حکام .  «ــــکِلِکــــ»  كتاب الأحكام

( 86) کتاب تمـنی وآرزوها.     «ــــکِلِکــــ»    كتاب التمني   

  ( 87) کتاب عـمـل کردن به کـتاب وسـنـت. «ــــکِلِکــــ»  كتاب الاعتصام بالكتاب والسنة

( 88 ) کتاب تـوحـید( وردبر جهمیه). «ــــکِلِکــــ»  كتاب التوحيد

 

¯  خــتــم¯²{{{{

 

 

info@ustadfaizi.com

تماس با ما

Copyright © 2007 www.ustadfaizi.com
All rights reserved